3 Ekim 2010 Pazar

Firmalar Sosyal Ağ'a Yöneldi

Global çalışma alanları çözümlerinde önde gelen firmalardan olan Regus`un araştırmasına göre, yeni iş alanlarını ve müşterilerini internet üzerinden oluşturan firmalar, internetteki sosyal ağlar üzerinden yapılan ticaret için, pazarlama bütçelerinden yüzde 25 yer ayırıyor.

Türkiye`de küçük ölçekli firmalar yeni müşterilerini, büyük ölçekli firmalara nazaran daha yüksek bir oranda (yüzde 52) internetteki sosyal ağlardan elde ederken, bütçelerinde de sosyal ağlara büyük ölçekli firmalardan daha fazla pay (yüzde 25) ayırıyor. Büyük ölçekli şirketler ise bu ağlara bütçelerinden yüzde 20 ayırıyor.

Küçük şirketler sosyal ağları daha çok kullanıp, yeni müşterilerini de bu ağlar vasıtasıyla sağlıyor. Ayrıca müşteri gruplarıyla temas kurarak onları organize ediyor. Büyük şirketler ise bu ağları daha çok bilgi toplama amaçlı kullanıyor.

Türkiye`de şirketlerin yüzde 65`i sosyal ağları, müşterilerle temas kurmak ve yönetmek için, yüzde 76`si ticari amaçlı; yüzde 58`i şirket profilindeki görsel işitsel animasyonlardan etkilendikleri için, yüzde 10`u faydalı bilgi elde etmek için kullanıyor.

Araştırmaya göre uluslararası firmalarda da durum Türkiye`dekinden çok farklı değil. Uluslararası firmaların yüzde 58`i bu ağları en popüler şekilde ticari amaçlı kullanırken, yüzde 51`i müşteri gruplarına ulaşmak, organize etmek ve yönetmek için, yüzde 54`ü de faydalı bilgi elde etmek için kullanıyor.

Firma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder